LVMH investeert in New Yorks merk Aimé Leon Dore

2022-10-08 20:59:24 By : Ms. Alisa Xiong

LVMH neemt een minderheidsbelang in het jonge label Aimé Leon Dore.De advertentie werd dinsdag uitgezonden door WWD.De luxegroep heeft geïnvesteerd in het merk New York via zijn investeringsfonds LVMH Luxury Ventures, dat zich toelegt op veelbelovende opkomende merken met een omzet tussen de drie en dertig miljoen euro.Deze nieuwe investering is bedoeld om Aimé Leon Dore te ondersteunen bij zijn internationale groei, een strategie die inhoudt dat het retailnetwerk wordt uitgebreid met in het bijzonder de opening van een winkel in Londen in maart.Aimé Leon Dore, in 2014 gecreëerd door Teddy Santis, heeft naam gemaakt in het confectielandschap met verfijnde streetwear-mode geïnspireerd op New York City, de hiphopscene uit de jaren 90 en de basketbalcultuur.Het merk werkt regelmatig samen met de Amerikaanse apparatuurfabrikant New Balance.Afgelopen april werd Teddy Santis benoemd tot artistiek directeur van de "Made in USA"-lijn van het merk.Aimé Leon Dore rekent ook op tal van samenwerkingen met labels als Woolrich, Timberland of Porsche.Als eigentijdse speler in ‘coole cultuur’ heeft het merk maar liefst 740.000 abonnees op Instagram.Het zal echter volledige onafhankelijkheid behouden en blijven opereren vanuit zijn kantoren in New York met de steun van LVMH Luxury Ventures.Aimé Leon Dore voegt zich dus bij de merkenportfolio van het investeringsfonds, waaronder het duurzame confectielabel Gabriela Hearst, schoonheidsproducten Versed, het platform gewijd aan Hodinkee-horloges en Heat, de eerste doos gewijd aan luxe confectiekleding.Deze site gebruikt cookies voor zijn diensten, om zijn advertenties te personaliseren en om verkeer te analyseren.Als je doorgaat met browsen op de site, ga je akkoord met het gebruik van cookies.