Is Noord-Amerika klaar voor een e-cargo-fietsboom?|Fietswinkel en branchenieuws

2022-05-21 18:42:05 By : Ms. FU XI

Een versie van dit artikel verscheen in het aprilnummer van Bicycle Retailer & Industry News.Bakfietsen worden in Nederland al heel lang gebruikt, dus het is niet verwonderlijk dat er een Nederlander voor nodig was om een ​​van Noord-Amerika's grootste bezorgdiensten voor elektrische bakfietsen te creëren.Met een vloot van 130 Tern HSD e-bakfietsen die gemotoriseerde Carla-vrachtaanhangers trekken, heeft Dutch-X, naast de rollators en buschauffeurs, een groeispurt doorgemaakt tijdens de pandemie als gevolg van de toegenomen vraag naar thuisbezorging van voedsel en de groei van online winkelen.Amazon en zijn dochterondernemingen Whole Foods en Amazon Fresh zijn goed voor meer dan de helft van de activiteiten van Dutch-X, met andere 'boodschappenafhandeling'-contracten voor New Yorkse supermarktketens en voedselleveranciers, waaronder Eataly, die het grootste deel van de omzet van Dutch-X vertegenwoordigen.Nu kijkt oprichter Marcus Hoed verder dan New York City."We hopen dit jaar uit te breiden naar meer steden", zei Hoed, die de locaties niet wilde noemen."We hebben onze bedrijfsmodellen hier in New York, een van de meest uitdagende steden ter wereld, getest en bewezen, dus we weten dat dit levensvatbaar is."Hoed is niet de enige in zijn optimisme over elektrische bakfietsen die veel bestelauto's in Amerikaanse steden zullen vervangen - en een grotere rol spelen als werkpaarden voor het schoner, groener, tijdiger, betaalbaarder en efficiënter vervoeren van goederen.Tern heeft het Tern Business-initiatief gelanceerd dat gericht is op bedrijven die op zoek zijn naar hoogwaardige elektrische vlootfietsen, en in Wisconsin zal een startup genaamd Fleet Cycles deze zomer een proefprogramma uitrollen om zijn in de VS gemaakte zware elektrische trikes in 10 steden te testen.Voor inspiratie hoef je alleen maar naar bakfiets-gek Europa te kijken.Een onderzoek onder 38 Europese bakfietsmerken door Cyclelogistics gaf aan dat ze verwachtten dat hun omzet in 2021 met ongeveer 66% zou groeien.E-bakfietsen zijn vooral effectief voor zogenaamde "last-mile"-leveringen in overvolle stadscentra, waar vervuiling door stationair draaiende bestelauto's een probleem voor de volksgezondheid en het klimaat is.Elektrische bakfietsen leveren ongeveer 60% sneller dan bestelwagens in stadscentra, terwijl ze ook de CO2-uitstoot met 90% verminderen in vergelijking met dieselbusjes en met een derde in vergelijking met elektrische bestelwagens, volgens een studie uit 2021 uit het VK.Uit een Nederlands onderzoek blijkt dat e-bakfietsen een perfect alternatief zijn voor ongeveer 20% van alle bestelauto's die in grote steden rijden.Hoewel het potentieel groot is, staat de beweging om bestelwagens, golfkarretjes en andere bestelwagens te vervangen door e-cargofietsen in de Verenigde Staten nog in de kinderschoenen.Saris kondigde in 2020 aan samen te werken met Urban Arrow, het Nederlandse merk voor e-bakfietsen, en leverancier van e-bikemotoren Bosch om commerciële e-bakfietsen te bouwen en te distribueren voor de publieke sector.Gecontacteerd door BRAIN, zei Saris dat het proefproject in Portland, Oregon, en Madison, Wisconsin, goed werd ontvangen, maar was stopgezet."We zagen enorm veel potentieel in deze ruimte, maar hebben uiteindelijk vorig jaar de beslissing genomen dat de eCargo Bike-divisie destijds niet logisch was als onderdeel van ons grotere bedrijf", zegt Chris Bauch, productmanager voor Saris Infrastructure.Een stern voor de betereTern Business is een van de meest spraakmakende inspanningen in de sector om de verkoop van wagenparken in de opkomende markt voor e-cargo's te ontwikkelen.Aangekondigd op Eurobike 2019 met plannen voor lancering in het voorjaar van 2020, heeft Tern het initiatief een jaar uitgesteld."Covid sloeg toe en we wilden ons concentreren op onze dealers en hen helpen te overleven, dus we hadden niet het gevoel dat we fietsen konden weghalen voor ons zakelijke programma", zei Tern's Arleigh Greenwald, vooral bekend van haar eerdere werk bij het runnen van Bike Shop Girl Family Cyclus."Normaal gesproken zijn onze dealers de tussenpersonen" voor de vloot van Tern, zei Greenwald.Dealers genereren ook inkomsten door de fietsvloten van klanten te onderhouden.“Het creëert verschillende inkomstenstromen voor onze dealers.Terwijl we de verschillende industrieën en branches uitbouwen, kunnen onze dealers verkopen aan de pizzeria's en lokale bedrijven die naar hen toe komen in plaats van aan een autodealer.”Tern Business is in de eerste plaats een verhalenplatform dat casestudy's presenteert van hoe Tern's e-bakfietsen worden gebruikt om auto- en bestelwagenvloten te vervangen.Tern zoekt gemeenten, hogescholen en bedrijven van elke omvang met leverings- of vrachtvervoersbehoeften.Een belemmering voor groei is een gebrek aan bewustzijn dat e-bakfietsen zelfs bestaan ​​en dat ze levensvatbaar zijn."We praten met verschillende steden en ze willen naar andere steden kunnen verwijzen en naar successen kunnen wijzen", zei Greenwald.Tern wil ook de perceptie veranderen van bedrijfsfietsen als goedkoop gemaakt en bedoeld om vaak te worden gesloopt en vervangen."We willen samenwerken met bedrijven die vijf tot tien jaar fietsen willen hebben in plaats van ze elk jaar om te draaien", zei Greenwald, erop wijzend dat Tern de kwaliteit en veiligheid van zijn e-bikes benadrukt.Vooral gemeenten hebben UL-gecertificeerde e-bikes nodig om, in het jargon van de brandweer van New York City, 'thermische gevallen' te voorkomen.Horrorverhalen over niet-gecertificeerde e-bike-accu's die vlam vatten, hebben de afgelopen jaren de krantenkoppen gehaald en schade aangericht."Alles op onze Bosch e-bikes is UL-gecertificeerd", zegt Greenwald.Oregon E-Bikes in Hood River is een van de dealers die genoemd wordt in de Tern Business case studies.De winkel levert Tern HSD's aan MountNBarreL Tours, die e-bike-wijntours organiseert in de Columbia River Gorge."Tern's dealerondersteuning is geweldig, en hun fietsen zijn gebouwd om lang mee te gaan", zegt Brendan Gallant, mede-eigenaar van Oregon E-Bikes.Gallant zei dat dealers in dichtbevolkte steden, in tegenstelling tot die in kleinere gemeenschappen zoals Hood River, het meest zouden kunnen profiteren van de verkoop van vloot op de e-cargo-markt.Echter, "de meeste winkels proberen momenteel het werk te doen dat al op hun bord ligt."Een E-Cargo Trike voor zwaar transport"We zagen wat er in Europa gebeurde rond e-mobiliteit en e-bakfietsen in het bijzonder, en we zagen de mogelijkheid om een ​​speciaal gebouwde e-bakfiets te ontwerpen en te ontwikkelen voor serieus gebruik", zegt Mike Basarich, mede-oprichter en voorzitter van Fleet-Cycles.Fleet-Cycles, gevestigd in Wisconsin, is van plan deze zomer 10 proefprogramma's op verschillende locaties te starten, zei Basarich.Het bedrijf heeft zijn eigen e-cargo trike ontworpen die volgens Basarich is gemaakt om een ​​lichte vrachtwagen of golfkar te vervangen.E-bakfietsen die zijn ontworpen voor de consumentenmarkt, houden geen stand onder het misbruik van de werkomgeving, zei hij.De nog niet nader genoemde driewieler bestaat uit een "universeel chassis" achterin met de keuze uit modulaire tweewielige laadbakken of gesloten containers voor de berijder.Bij de inkoop van materialen en componenten "moesten we buiten de fietsindustrie kijken en naar onderdelen in de auto- en motorfietsindustrie kijken, of onze eigen onderdelen maken", zei Basarich.Terug in New York City is Hoed het ermee eens dat dichtbevolkte steden de grootste kans bieden om goederen per e-bakfiets te vervoeren.De buitenwijken zijn moeilijker door de grotere afstanden tussen de drop-off locaties.Dutch-X heeft drie primaire businessmodellen.Hun service op instapniveau levert alleen de berijder en de e-bike en laat de verzending naar de klant.In hun tweede niveau, "gebruiken we hun verzendingstechnologie en leveren we de arbeid en fietsen.Ten derde nemen we de operatie volledig over en beheren we de verzending, de fietsen, alles.”Dutch-X heeft ongeveer 140 full- en parttime rijders en in totaal 500 medewerkers.Het bedrijf is een van de profielen op de Tern Business-site.Hoed stapte in 2021 over naar Tern na kwaliteits- en duurzaamheidsproblemen met een goedkopere leverancier."We moeten ervoor zorgen dat de fietsen die we aan onze rijders leveren veilig zijn", zei Hoed, wijzend op het belang van UL-gecertificeerde elektronica.Hij is trots op het feit dat Dutch-X "een W-2-bedrijf" is en dat zijn rijders werknemers zijn, geen aannemers.Hoed zei dat een samenloop van factoren, waaronder klimaatverandering en de snelle groei van e-commerce, de groei in de Verenigde Staten voor e-cargo-leveringen zal stimuleren.“Vanuit milieuoogpunt beginnen de VS eindelijk Europa in te halen.De kans”, voegde hij eraan toe, “is enorm.”Lees de Verkooptrainingsgids 20211600 Pearl St., Ste 300 Boulder, CO 80302 Copyright op deze website © 2022. Alle rechten voorbehouden